miercuri, 17 martie 2010

Diacritice românești în Windows XP/Vista/7

Să luăm drept exemplu un scenariu de utilizare ca cel descris mai jos. Sunt un utilizator care scrie textele în română folosind diacritice. Așa că, imediat după ce am instalat Windows, vreau să activez suportul pentru tastaturi românești. Vreau să am diacritice și să le pot introduce de la tastatura mea.

Notă: Nu am o tastatură românească, ci una americană. Dar îi pot spune sistemului: vreau ca tastatura mea să se comporte ca una românească. Cu alte cuvinte, tastatura mea americană va "emula" o tastatură românească.

Așa că merg imediat în Control Panel, caut ceva cu Change Keyboards..., apare o fereastră și încă o dată Change Keyboards.... Dacă nu am deja o tastatură Romanian acolo, clic pe butonul Add și ajung repede la lista de tastaturi pe care le poate emula Windows Vista. Caut la Romanian și - surpriză - sunt mai multe feluri de tastaturi românești. O aleg pe cea Standard și curând pot tasta cu diacritice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa nu postati comentarii anonime!